Suomen eniten myyty takeaway-kahvi tarjoillaan PEFC-sertifioiduista kupeista

Suomen eniten myyty take away -kahvi ostetaan R-kioskin yli 350 toimipaikasta ympäri Suomea ja se nautitaan Huhtamäen valmistamista PEFC-sertifioiduista pahvikupeista.

Suomen eniten myyty takeaway-kahvi tarjoillaan PEFC-sertifioiduista kupeista

Suomen eniten myyty take away -kahvi ostetaan R-kioskin yli 350 toimipaikasta ympäri Suomea ja se nautitaan Huhtamäen valmistamista PEFC-sertifioiduista pahvikupeista. Kahvia myydään 10 miljoonaa kuppia vuodessa, mikä tekee siitä R-kioskin suurimman tuotteen. Näin suuren tuotteen kohdalla vastuullisuus on erityisen tärkeää, ja se onkin otettu kahvikupissa huomioon monella tapaa. Kuppi on PEFC-sertifioitu ja kierrätettävä, ja itse kahvi Pauligin sertifioitua kahvia.

Miten R-kioski varmentaa tuotteiden ja pakkausten alkuperän? ”Ympäristömerkkien ja metsäsertifioinnin merkkien rooli vastuullisuuden varmentamisessa on tärkeä, sillä yrityksen omalle vastuullisuusilmoitukselle pitää olla kattava dokumentointi. Kolmannen osapuolen tunnettu sertifiointi tekee omasta työstä helpompaa. Omien tuotteiden osalta ollaan mukana kehityksessä. Muiden osalta keräämme pakkaustiedot erillisestä palvelusta. Lisäksi yrityksen omat eettiset toimintaohjeemme ohjaavat kumppaneita myös pakkausten osalta”, vastuullisuus- ja viestintäpäällikkö Kiira Kivisaari kertoo.

”Vastuullisuudessa kaikki kolme osa-aluetta – ekologinen, taloudellinen ja sosiaalinen ovat meille tärkeitä. Meillä on vastuullisuusstrategia, jonka ydinperiaatteet ovat, että suhtaudumme kestävään kehitykseen liiketoimintamahdollisuutena, teemme yhteistyötä systeemisen muutoksen aikaansaamiseksi ja perustamme päätöksemme tieteeseen”, Kivisaari jatkaa.

”Tavoitteenamme koko Reitan Convenienceä ohjaavassa vastuullisuusstrategiassa on mm. parantaa arvoketjujemme läpinäkyvyyttä ja jäljitettävyyttä. Sertifiointien kautta varmistetaan raaka-aineiden luotettava alkuperä. Asiakkaat odottavat koko ajan enemmän vastuullisuustekoja ja tietoa raaka-aineiden alkuperästä. Kuluttajille yksinkertainen tapa varmistaa vastuullisuus olisi sertifiointi. Kuluttajien voi olla vaikea hahmottaa ns. omien vastuullisuusmerkkien luotettavuus. EU:n viherväittämä direktiivi tulee kuitenkin suitsimaan tätä pelikenttää”, Kivisaari kertoo.

PEFC-merkki R-kioskin kahvikupissa kertoo vastuullisuudesta: tuotteeseen käytetty puu on peräisin PEFC-sertifioiduista metsistä ja kontrolloiduista lähteistä. PEFC-merkki osoittaa yrityksen sitoutumisen vastuulliseen hankintaan todennettavissa olevalla ja helposti ymmärrettävällä tavalla.

Reitan Convenience-yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa, Latviassa ja Liettuassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, Uno-X 7-Eleven Norjassa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa, Lietuvos Spauda Liettuassa, Caffeine -kahvilat Latviassa, Virossa, Liettuassa, Norjassa ja Tanskassa sekä Northland-kahvilat Norjassa.


 

Tilaa uutiskirjeemme